Love Shaklee at All

Wednesday 12 November 2014

Turunkan berat badan selepas bersalin bukan lagi satu pilihan.


Mesti ramai wanita yang di lemma nak turunkan berat badan selepas bersalin.Ada yang bercadang nak turunkan berat badan selepas selesai berpantang dengan alasan takut air susu merundum semasa berpantang.Zaman sekarang turunkan berat badan selepas bersalin bukan lagi pilihan tetapi anda harus lakukan.

korang mesti tak tahu,waktu berpantang ni la waktu yang sesuai untuk turunkan berat badan selepas bersalin.kenapa?? Sebab waktu berpantang ni la badan kita mengalami proses perubahan hormon dan proses baik pulih sel sel badan.Semasa berpantang ni la juga kita jaga makan dan jaga kesihatan badan.Ada yang berjaya dapatkan berat badan asal selepas tamat waktu pantang,tanpa jejaskan air susu ataupun kesihatan.wah! Awesome!

Jom baca di antara alasan lain selain di atas,kenapa korang wajib turunkan berat badan selepas bersalin;


Jaga badan;
isteri kena pandai jaga badan,buktikan dengan suami, anda masih mampu jaga badan walaupun anak ramai.korang mesti tahu kan,kenapa pentingnya jaga badan untuk suami.jangan tak tahu,banyak kes suami berubah apabila badan isteri berubah.yang itu, lain kali kita ulas..hehe

yang kedua,bila berat badan turun ;
Bilq badan segar dan sihat,kita mudah nak kembali berkerja ataupun urus kerja rumah seharian.Lebih lebih lagi yang ada anak yang bersekolah.Lepas pantang,kompom kembali nak urus semua hal anak anak.

Yang ketiga,turunkan berat badan mengelakkan masalah gemuk selepas bersalin.;
ramai yang merungut susah nak turunkan berat badan selepas bersalin.bila susah nak turunkan berat badan,mula la stress dan malas nak fikir.

Yang ke empat,dapat pakai baju lama;
Dapat pakai baju sebelum pregnant.ada yang terpaksa beli baju baru,sebab baju baju lama tak muat lagi.malahan ada yang masih pakai baju pregnant..sebab masih muat.hehehe

Nak tahu apa yang boleh membantu masalah di atas??


Set berpantang shaklee

secara amnya,set berpantang shaklee mudah di ambil,seawal sehari lepas bersalin.selamat untuk anak yang mempunyai jaundis ataupun g6pd.Tak kisah bersalin normal atau czer,selamat untuk di amalkan.

Set berpantang shaklee terdiri daripada ;

Esp;sumber protien,membantu baik pulih sel sel badan.bertindak sebagai milk booster.

Vita lea:multivitamin dan multimineral.
Baik untuk kesihatan optimum ibu lepas bersalin.

Zink complex: membaiki luka dengan cepat.luka luar dan dalam

Vita C:baik untuk imunisasi ibu lepas bersalin.baik untuk luka,kulit,rambut dan kuku.sebagai antioksida melawan penyakit

B complex: untuk keseimbangan hormon.ibu akan rasa tenang ,mengelakkan rasa meroyan semasa berpantang.membantu pengaliran darah dalam badan

Ostematrix: membantu masalah sembelit,baik untuk sakit sakit sendi,lenguh lenguh badan lepas bersalin.badan akan menjadi segar dan sihat.

Kesimpulannya,kalau nak turunkan berat badan selepas bersalin,paling penting sekali ialah kesihatan badan,supaya badan mudah menerima nutrisi dan kesimbangan hormon.Seterusnya,kena jaga makan minum,diet yang seimbang dan senaman ringan.Set ini akan membantu anda turunkan berat badan dan kesihatan anda semasa berpantang.

Bagi korang yang bakal bersalin,boleh la pilih set berpantang ni.Lepas bersalin tak perlu nak fikir nak guna set berpantang yang mana satu.mesti set berpantang dia antara salah satu senarai persediaan korang kan.

Boleh hubungi saya,kalau nak tahu lebih lanjut tentang set ni.boleh follow instagram saya misah zara,ataupun whatsapp/sms 0195301007.

Saya membuat penghantaran melalui pos ke seluruh malaysia.saya sedia membantu!



No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com