Love Shaklee at All

Tuesday 18 November 2014

Supplements semulajadi menjadi pilihan rakyat Malaysia.

Assalamualaikum dan salam ceria...

Salah satu perkongsian Mr.Rogger Barnet iaitu pemilik shaklee coorporation pada masa kini,semasa national conference Jun lalu di Sunway hotel ialah mengenai sejarah shaklee.Saya amat tertarik dengan perkongsian beliau,seluruh keluarga beliau mengamalkan shaklee terutama sekali anak beliau yang sering jatuh sakit sebelum mengamalkan shaklee.Shaklee adalah supplements semulajadi dan menjadi pilihan ramai di malaysia.


Mungkin ramai yang tidak tahu perkataan shaklee adalah di ambil dari nama pengasas shaklee itu sendiri iaitu DR FORREST C.SHAKLEE yang merupakan pengasa shaklee pada tahun 1956.Shaklee ialah syarikat supplement semulajadi nombor satu di Amerika syarikat.Pakar-pakar utama dalam bidang penyelidikan pemakanan.Shaklee sentiasa berusaha lebih kuat dan menjangkau di luar industri setiap hari untuk memastikan bahawa produk Shaklee sentiasa selamat,berfungsi dan mesra alam terhadap pengguna .

Shaklee telah menguji ramuan bahan cemar lebih daripada 350 bahan cemar.Selain  itu,Shaklee juga telah menjalankan lebih daripada 100,000 ujian kualiti setahun bagi memastikan ketulenan tinggi yang mungkin.Hatta,Shaklee telah melabur lebuh daripada $250 juta dalam ujian klinikal,penyelidikan dan pembangunan serta disokong lebih dari 100 kertas saintifik-termasuk ujian pertama kali dibuat selama 20 tahun iaitu Kajian Landmark(Landmark Study) ,yang telah disiarkan dalam Jurnal Pemakanan dan lebih lagi.Shaklee telah membantu 7 daripada 25 pengembaraan yang tercatat dalam Time-Life Books'25 Greatest Advantures of All Time.

Seterusnya , Shaklee juga menawarkan peluang kepada sesiapa sahaja untuk menambah pendapatan dengan berkongsi produk Shaklee.Setakat ini,Shaklee telah membayar lebih daripada US$ 6 bilion dalam bentuk komisyen kepada pengedar-pengedar Shaklee serta menjemput anda utuk mengalami faedah-faedah memiliki perniagaan Shaklee anda sendiri .

Dr.Forrest C.Shakleee atau dikenali sebagai Dr Shaklee adalah pengasas syarikat Shaklee pada tahun 1956 semasa berusia 61 tahun dan hidup untuk melihat nya berubah menjadi sebuah syarikat Fortune 500 dalam usia 80-an beliau .Dr.Forrest C.Shaklee adalah seorang yang berbilang bakat ,laluan kerjaya yang pelbagai Dr Shaklee termasuk chiropractor,pencipta,penulis,paderi dan personaliti radio. Setiap pengalaman membantu beliau membentuk wawasan .Hari ini,ini falsafah Shaklee "Better You Better World" mencerminkan secara langusung visi awal Dr Shaklee.

Minat Dr Shaklee dalam bidang kesihatan bermula kerana penyakit pada zaman kanak -kanaknya : batuk kering. Beliau tidak bergantung dengan hospital ataupun ubat-ubatan ,rawatan beliau hanyalah rehat yang cukup,mengambil pemakann yang berkhasiat serta menghabiskan waktu di luar , di kawa luar bandar lowa .Hidup berharmoni dengan alam  menjadi satu cara hidup dalam tahun-tahun pembentukan beliau .

Minat Dr,Shaklee terhadap dalam bidang kesiihatan yang optima ,membawa beliau dari lapangan ,ke makmal ,bilik peperiksaan .Beliau percaya bahawa pemakanan yang seimbang dan baik adalah asas untuk kesihatan keseluruhan dan kesejahterahan .Beliau sentiasa mencuba  dalam membanunkan teknik untuk mengekstrak nutrien dari makanan.:Vitalized Mineral " telah diperkenalkan pada tahu 1915 .sebelum konsep vitamin telah difahami sepenuhnya . Beliau juga membina amalan dan klinik kiroprktik yang amat berhasil , di mana beliau belajar dari merawat pesakit  bahawa kesihatan yang baik diperlukan untuk memupuk kesejahteraan ,bukan hanya mmerawat penyakit .

Dr Shaklee juga merupakan orang yang terawal dalam amalan membantu diri sendiri . Beliau menulis beberapa buah buku mengenai kepentingan pemikiran positif,yang mempuanyai hak cipta sebagai "Thoughtsmanship" .Beliau mengajar konsep keharmonian ,kesihatan dan rahsia kehidupan yang berjaya di program radio mingguannya sendiri.

Saya sendiri mengamalkan banyak produm shaklee dan ternyata kesihatan saya berubah selepas mengamalkan shaklee.sekiranya ada mempunyai soalan ataupun ingin tahu lebih lanjut tentang produk shaklee,boleh hubungi saya.0195301007
-aisyah
Pengedar shaklee cyberjaya dan seluruh malaysia.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com