Love Shaklee at All

Tuesday 4 November 2014

Boleh pilih Penang sebagai tempat percutian.

Assalamualaikum..

Semalam,tengah tengok berita tv3 nampak berita tentang negeri Pulau Pinang.Teringat pula pertama kali pergi pulau pinang bulan lepas bawa anak anak pergi bercuti.Memang seronok sebab pertama kali pergi.Lalu jambatan pulau pinang,dan nampak laut yang luas,memang view yang cantik.

memang excited bawa anak anak pergi bercuti-cuti.Sebab suami susah nak dapat cuti,so kami memang la jarang dapat jalan jalan pergi bercuti.Kami bertolak dari cyberjaya lebih kurang jam 4 petang sebab tengah hari suami ada urusan.Lebih kurang pukul 10 malam kami da sampai Georgetown.

Saya suka tengok gambar IPOH ni,cantik.

Ni la vitamin yang wajib saya bawa bila travel.Telan 4 biji sebelum tidur,besok pagi mesti badan da segar.Memang penat layan anak anak berjam jam dalam kereta.hehhee

Ni gambar anak saya,aidil ashaari,breakfast berdua dengan aidil..

Tak banyak gambar-gambar yang saya dapat ambil,sebab handphone habis bateri time round penang.Tapi yang saya ingat,saya suka bandar Gurney,sebab bangunan dia cantik,bersejarah dan bersih.Bandar Gurney lebih kurang macam bandar kota kinabalu,sepanjang tepi bandar ada laut.Duduk santai tepi jalan pun,ada gerai gerai,boleh sedut udara segar.

Sepanjang perjalanan pergi Batu feringgi pun best,ada hard rock cafe,restoran arab,gerai-gerai makan.Kalau yang suka  bercuti tepi pantai,memang sesuai pergi Batu feringgi memang best.

Buka pintu bilik da nampak laut,malam malam boleh memancing,heehe..
Cantik kan....

Shopping pun best,banyak mall.Kalau bercuti ni,memang tak best kalau tak shopping kan.
Malam pula,kami sempat bawa anak anak pergi fun fair dekat Queensbay.memang seronok,saya dengan suami join main sekali.

Pertama kali datang penang,saya betul betul tertarik dengan loghat orang penang.Kebetulan saya nak berurusan di kaunter Maybank.so dari situ la saya dengar loghat orang penang.salah satunya..orang penang bukan sebut sen,dorang akan sebut seringgit 60 kupang,Rm1.60.
Ingat pula ,penyambut tetamu tegur saya,sebab saya ada 3 hero lelaki.. saya gelak,bila dia cakap...dasyat noh!!
Saya orang sabah,bila dengar bahasa baru macam ni,memang saya suka,dengar macam macam loghat dekat malaysia ni..
Dua hari di penang memang best,tu pun kami tak habis round penang.Banyak lagi tempat tempat boleh pergi.
Insya allah,akan datang,saya nak lagi pergi penang.Tapi lepas ni,saya akan servay awal-awal tempat percutian di penang.