Love Shaklee at All

Saturday 22 November 2014

Detoks dengan semulajadi dan mudah

Salam sejahtera dan salam ceria semua..


Nak tulis entri pasal detoks pula.Saya ingat lagi semasa di tandas semalam,saya ternampak botol air besar,saya pun terfikir mungkin orang ni jenis suka bawa air atau pun tak suka minum air di luar.Tetapi saya silap sebenarnya,bila saya google tentang detoks.Minum air putih setiap hari adalah salah satu cara detoks yang semulajadi dan mudah.Saya rasa ini adalah lebih baik dan langkah selamat.Terutama sekali yang bekerja di luar.Lebih baik berbekal botol air sendiri,bila haus tak payah nak beli air di luar.Kan bagus minum air putih,berbanding air tin,air kotak,ais batu dan sebagainya.Lagi satu bukan setakat berfaedah,tapi menjimatkan.hehehe

Kenapa perlu detoks? penting ker nak detoks ni? apa ke benda detoks ni? tak perna dengar pun..
selain bersenam ataupun diet seimbang ,detoks dengan air ni pun salah satu trend sekarang,popular dengan infused water.Tapi bukan setakat air kosong,infused water ialah air putih yang di campurkan dnegan buah buahan dan di biarkan selama beberapa jam sebelum di minum,lebih baik letak dalam peti ais.kalau nak rasa sedap dan segar.Tujuan dia pula untk detoksifikasi.Kita perlu detoks untuk menyikirkan racun dalam badan dan radikal bebas akibat pendedahan kepada pencemaran.

Kepentingan detoks atau nyahtoksin dari tubuh badan termasuk untuk cuci usus,darah dan anggota badan yang lain seperti buah pingang dan hati.Detoks sangat penting untuk proses peredaran darah dan  melancarkan sistem perkumuhan dan penyahtijaan badan.Sekiranya kita mengambil berat tentang detoks,tubuh badan kita mudah menerima penyakit,mempunyai masalah berat badan,sembelit,masalh jerawat dan kanser kolon.

Kelebihan detoks pada tubuh badan
  • mencegah penyakit
  • membersihkan organ tubuh
  • menghilangkan jerawat
  • melambatkan proses penuaan
  • meningkatkan kesuburan
  • merehatkan organ tubuh
  • memudahkan penyerapan nutrisi
Selain detoks dengan air,terdapat banyak produk produk di pasaran untuk detoks atau membuang toksin dari tubuh badan. Saya memilih alfalfa dan herblax sebagai sumber detoks dan membantu proses menurunkan berat badan saya.




Boleh rujuk gambar di atas,bagaimana herbalax dan alfalfa membantu proses detoks atau nyah toksin dari tubuh badan.Bagi saya detoks amat penting dalam proses penurunan berat badan dan mengelakkan saya mendapat sembelit.Boleh hubungi saya,sekiranya anda berminat mengunakan supplement untuk proses detoks anda.Jangan biarkan badan anda di penuhi toksin toksin dan menyukarkan kehidupan seharian anda.

Hubungi saya;0195301007/ aisyah
Pengedar shaklee cyberjaya dan putrajaya.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com