Love Shaklee at All

Tuesday 18 November 2014

Omega guard terbaik di pasaran



Assalamualaikum..salam ceria.

hari ni nak share tentang omega 3,ramai kawan kawan yang share di facebook,anak anak makin pintar lepas makan omega 3.Tapi banyak produk omega 3 berada di pasaran.So kena pilih omega3 yang semulajadi dan selamat untuk anak anak.Saya memilih omega guard iaitu sumber minyak ikan ayau omega 3 yang kaya dengan DHA  dan EPA.

Minyak Ikan

Mungkin ramai yang tahu tentang omega 3 iaitu sumber dari minyak ikan.Minyak ikan kaya dengan sumber asid lemak omega 3,asid alfa linolenik.
Terdapat beberapa jenis asid lemak yang perlu  iaitu asid lemak omega 3 ,asid alfa lunolenik dan asid lemak omega 6 dan asid linolenik.Asid lemak perlu adalah sejenis lemak yang perlu di ambil daripada makanan.Badan manusia,tidak mampu menghasilkannya sendiri.

Asid lemak perlu akan menghasilkan sejenis bahan kimia yang di kenali sebagai eicosanoids.Salah satu bahan yang terdapat di dalam kumpulan eicosanoids adalah prostaglandin.Manakala prostaglandin merupakan bahan yang amat penting dalam sistem biologi manusia termasuklah sistem imuniti,sistem pencernaan,proses eksperi gen,proses baik pulih sel dan proses tekanan bendalir.

Asid lemak omega3 mempunyai kesan biologi untuk mengelakkan berlakunya penyakit kronik seperti kencing manis,tekanan darah tinggi,kanser,penyakit alzheimer,sakit buah pingang,sakit jantung dan macam macam lagi.Kesimpulannya,setiap individu memerlukan asid lemak perlu untuk membolehkan setiap sel dalam badan berfungsi secara normal.



Siapakah perlu mengambil minyak ikan?

Tiada pengkhususan usia bagi menetapkan pengambilan minyak ikan.Terdapat banyak kajian yang menunjukkan pengambilan omega 3 semasa kehamilan memberikan kesan positif kepada bayi.Bermula dari  17 minggu kehamilan. Kajian membuktikan perbezaan di antara ibu A yang mengambil minyak jagung dan ibu B yang mengambil minyak ikan semasa kehamilan iaitu anak ibu B mempunyai tahap IQ yang positif iaitu kebolehan berfikir dan memahami yang lebih tinggi sehingga kanak kanak itu berumur 7 tahun.Anak ibu B juga mempunyai kualiti tidur dan imuniti yang lebih baik.Ini menunjukkan seawal usia bayi di galakkan mengambil minyak ikan semasa kehamilan.Minyak ikan sesuai untuk kanak kanak,dewasa dan warga tua.



Kenapa shaklee omega guard adalah yang terbaik?

Omega guard shaklee diekstrak dari ikan laut air sejuk(sardin,mackerel,herring,anchovies) di perairan negara jepun.Berbanding dengan produk omega di pasaran,Omega Guard shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia mengandungi spectrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA,DHA,ALA dan banyak lagi.Shaklee Omega Guard sangat istimewa kerana melalui proses penyulingan proprietari 3 molekul.Tujuan penyulingan tersebut adalah untuk memastikan ketulenan dan keberkesannya.

Salah satu kebaikan omega guard ialah meningkatkan IQ dan minda kanak kanak.

Kelebihan omega guard shaklee untuk kanak kanak.


  • Asid lemak omega 3 merupakan asid lemak yang penting yang tidak dapat di hasilkan oleh badan.Kanak kanak yang mengambil omega 3 mempunyai tahap kesihatan yang berbeza dengan kanak kanak lain yang tidak mengambil omega3.
  • Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan perkembangan memori.Kajian membuktikan IQ kanak kanak yang mengambil omega mempuyai pemikiran yang cerdas.
  • Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru paru.Sesuai untuk kanak kanak yang aktif di sekolah.
  • Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan.







PERKEMBANGAN ANAK ANDA DI TANGAN ANDA! :)

Hubungi saya 0195301007, misah zara.
                                                Pengedar shaklee cyberjaya dan putrajaya.


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com