Love Shaklee at All

Wednesday 26 November 2014

Rawat kulit kusam dan kering elak muka nampak pucat

Salam ceria semua..

Kalau kita buka facebook hari ini, terdapat banyak iklan produk produk penjagaan kulit atau muka.Contoh iklan yang selalu lalu kat wall saya,Putihkan kulit selama 7 hari',hilangkan jerawat dalam sehari,dan macam macam iklan lagi lah.Saya nak percaya pun susah,biar betul kulit asal gelap bertukar jadi putih.Kali ni saya nak share bagaimana saya rawat kulit kusam dan kering saya dan apabila kulit kusam ,saya memang akan nampak pucat dan tak berseri.


Wanita amat pentingkan penjagaan kulit terutama sekali bahagian muka.Sanggup habiskan wang ringgit untuk kelihatan cantik.Ada yang membuat facial setiap bulan d spa,buat suntikan serum ,mengunakan produk produk penjagaan yang mahal.Bila tak sesuai,tukar yang lain pula.kadang kadang membazir bila tak habis di gunakan dan di buang begitu sahaja.Sanggup tukar yang baru walaupun mahal,rela berjimat duit  dan ikat perut..aduhai wanita,nak cantik punya pasal.Apa apa pun sanggup di lakukan.

Entri kali ni,saya akan share bagaimana saya rawat masalah kulit saya tanpa perlu facial bulanan,tanpa produk penjagaan yang mahal,serum vitamin C dan sebagainya.saya hanya bermekap bila perlu dan sekiranya saya mempunyai urusan rasmi,selebihnya saya lebih suka memakai bedak nipis.

Faktor kulit kusam dan kering?
Produk yang saya gunakan?
Bagaimana produk' tersebut membantu masalah kulit saya?
Berapa lama kesan' pengunaan?




Faktor kulit kusam dan kering


Bagi saya,salah satu sebab kulit kusam ialah kekurangan nutrisi yang seimbang dan kurang vitamin-vitamin dalam badan.selain tu,ada 5 faktor kulit kusam dan gelap yang mungkin korang tidak tahu....
  • keturunan dan genitik,tetapi masih ada cara untuk mengatasinya.
  • terdedah kepada cahaya matahari,warna kulit bergantung kepada satu pigmen yang di sebut melanin.Melanin yang terdapat di bawah kulit sebenarnya menentukan kulit wajah kita.
  • kulit wajah yang sensitif,harus berhati hati dengan produk penjagaan,jika tersalah kulit akan menjadi merah-merah.kulit amat sensitif dengan bahan kimia.
  • hidrasi kulit,kekurangan air dalam badan ,ini akan menyebabkan kulit mudah hidrasi dan kelembapan kulit,dan perubahan kimia pada kulit.
  • stress juga adalah salah satu sebab kulit menjadi kusam dan gelap,apabila stress, hormon dalam badan tidak stabil dan wajah akan kelihatan kusam dan tidak bermaya.


Produk yang saya gunakan?

Produk yang saya gunakan,tentu sekali produk shaklee.Pertama sekali saya nak share vitamin pertama yang saya gunakan iaitu sustained release vita C.Vitamin C adalah pro kolagen dan membantu menghasilkan kolagen di dalam badan.Ramai yang memilih suntikan serum vita C untuk dapatkan kesan yang cepat,tetapi saya memilih mengambil vita C setiap hari dan saya yakin itu adalah langkah yang selamat dalam masa jangka panjang.Saya ni jenis takut nak suntik atau botox,jadi lebih baik saya mengambil langkah mudah tetapi berkesan.


Kedua saya mengambil  collagen powder shaklee untuk mengekalkan kesihatan kulit dalaman dan luaran.Saya memilih collagen powder shaklee sebagai keperluan kolagen tambahan saya untuk membantu kulit saya lebih anjal,tegang dan menjaga dari garisan kedutan.Terutama sekali bagi mengelakkan penuaan awal di wajah saya.Saya memilih kolagen shaklee kerana kolagen yang berbentuk minuman kerana  akan lebih mudah di serap oleh badan.Kolagen shaklee juga  tidak melebihi 1000 dalton.Ini amat penting,kerana ia amat mudah di serap oleh tubuh  badan dan membantu meningkatkan sintesisi kolagen pada dermis dengan berkesan.Korang kena berhati hati,rata -rata kolagen di pasaran melebihi 1000 dalton.



Bagaimana produk tersebut membantu masalah kulit saya?


 Vitamin C Shaklee
  • Bersifat "sustained release"- 100mg di lepaskan bagi setiap 1 jam selama 5 jam.Vitamin C dengan perlepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C secara berterusan.
  • 1 tablets Vitamin C Shaklee 500mg bersamaan 7 setengah biji oren.Vita C 500mg semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang di perlukan oleh tubuh badan.
  • Mempunyai "bioflavonoids" membantu penyerapan vitamin c sepenuhnya dan memelihara vitamin C dari teroksida.
  • Vitamin C juga menyokong tulang,gigi dan gusi yang sihat serta kesihatan seluruh badan.
  • vitamin C shaklee adalah sumber yang natural-tiada perasa tiruan pewarna atau bahan pengawet tambahan.
Shaklee Collagen Powder 


Shaklee collagen powder adalah supplement yg mengandungi 4000 mg Kolagen RSS(Sisik Ikan Merah) proprietari. Kolagen ini dieskstark dari sisik Ikan Merah.Kolagen shaklee adaah sangat rendah dalam berat molekular iaitu dalam 1000 dalton.

Kolagen shaklee di gabungkan dengan 7 ramuan utama bagi mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan dari dalam dan luar iaitu:
*Ekstark biji Camelia japonica
*Kolagen dari sisik ikan merah
*Ekstark kekerang
*Lactobacillus acidophilus
*Vitamin C dan vitamin B
*Ekstrak pfaffia
*Elastin dari kolagen ikan.


Berapa lama kesan pengunaan?

Untuk vitamin C,perubahan yang ketara ialah selepas 3 bulan penggunaan,dan kesan tersebut kekal sampai sekarang,sebab saya masih consume menggunakannya.hehehe...untuk kolagen shaklee,seawal 3 minggu selepas mengambil kolagen shaklee kulit wajah saya nampak lebih bersih dan berseri.Bila saya mengunakan make up,saya amat berpuas hati,tona kulit saya sekata dan make up kekal lama.Masalah kulit berminyak akan menganggu kulit,terutama sekali,make up cepat luntur dan cepat berjerawat.

TESTIMONI SAYA SENDIRI DENGAN VITAMIN C SHAKLEE DAN KOLAGEN SHAKLEE


Perubahan kulit saya selepas mngunakan vitamin C shaklee


Perubahan kulit saya selepas mengunakan  kolagen shaklee bulan lepas


Hasil kulit saya,selepas mengunakan make up.

Saya amat berpuas hati dengan vitamin C shaklee dan kolagen shaklee,kerana membantu saya tampil dengan yakin dan membantu masalah kulit saya.Bagi korang yang mempunyai masalah seperti saya,boleh lah mencuba vitamin C shaklee dan kolagen shaklee.

Teringat pula saya,dengan satu customer saya,yang tertarik dengan perubahan kulit saya berbanding tahun lepas,dan dia mempunyai masalah di pejabat sering jadi perbualan teman pejabat kerana kulit pucat dan kusam.Di tambah lagi bos di pejabat  selalu tegur muka dia pucat  dan tak berseri.Mesti stress kan? kalau korang tak nak macam customer tadi,ambillah vitamin C dan kolagen shaklee.Lagi satu, nak tahu rahsia vitamin saya yang ketiga,boleh hubungi saya segera.

PENGEDAR SHAKLEE CYBERJAYA PUTRAJAYA

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com