Love Shaklee at All

Friday 21 November 2014

Tips turunkan berat badan sebelum hari persandingan


Assalamualaikum...



Selamat berhujung minggu dan selamat bercuti sekolah.Pagi ni bila saya buka whatsapp ada kawan tanya macamana nak turunkan berat badan dengan cepat sebab tarikh perkhawinan da nak dekat.Mesti  bakal raja/ratu sehari ingin tampil segak dan cantik di hari persandingan kan..Maklumlah hari yang di nanti-nantikan bagi setiap pasangan.Apatah lagi bila berat badan tiba-tiba naik,takut baju pengantin tak muat pula.Nak tahu tips turunkan berat badan sebelum hari persandingan???



Pertama;
Katakan tidak pada" nasi".. hehehe..memang nampak susah tapi akan berbaloi.Bila kita makan nasi,rasa-rasanya kita akan ambik berapa jenis lauk?? Da rasa lauk tu sedap,kegemaran pula..mesti akan tambah nasi lagi...tambah sikit pun,di kira tambah juga tu. So dalam proses nak turunkan berat badan dengan cepat,jauhi nasi.Makan nasi memang susah nak kontrol selera makan.tetapi nak makan dalam kuantiti sikit,boleh...tapi kena janji tak boleh tambah nasi.hehehe...

Kedua;
Gantikan nasi dengan sumber protien dan serat.Sebab protien ni penting,tak ambik protien nanti badan lemah dan tak bertenaga.Boleh menyebabkan jatuh sakit.Serat pula penting untuk rasa kenyang dan membantu kurangkan kuantiti pengambilan makanan.Boleh kontrol selera makan.

Ketiga;
Pilih kumpulan makanan; elakkan yang mempunyai kolestrol yang tinggi,berminyak dan berlemak.Pendek kata ,makan makanan seimbang.Banyakkan buah buahan dan sayur sayuran.Boleh pilih jenis makanan seperti ayam atau daging.

INFO; turun 5kg dengan memakan epal selama seminggu.

Keempat;
Minum air sekurang kurangnya 2 liter sehari.Salah satu kebaikan air ialah untuk detoks toksin dalam badan melalui pencernaan atau perkumuhan.Nak tahu tentang kebaikan minum air, tengok pic di bawah 👇👇

Kelima;
Bersenam 4 kali seminggu,semua tahu kenapa pentingnya bersenam kan? Baik untuk peredaran darah,jantung,detoks,bina otot dan sememangnya untuk sihat.Dalam proses turunkan berat badan,kesihatan adalah amat penting,sebab ada yang sanggup tak makan,terus jatuh sakit.

Keenam;
Supplement,kenapa kita perlukan supplement?? Sebut diet,memang la bukan perkara yang mudah.lebih lebih lagi yang sibuk berkerja,sibuk nak siapkan persiapan perkahwinan.jadi,langkah selamat ambil lah supplement@makanan tambaan.untuk keperluan nutrisi dan membantu rasa bertenaga dan kawal pemakanan.

INFO;saya berjaya turunkan berat badan sebanyak 6kg sebulan.

Nak jadi raja/ratu sehari bukannya mudah,memang kena banyak berkorban demi hari hari yang di  tunggu.Nak tahu rahsia atau tips  dari saya pula;boleh hubungi saya .0195301007

Aisyah.pengedar shaklee cyberjaya putrajaya.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com