Love Shaklee at All

Tuesday 2 December 2014

Punca urin bertukar selepas mengambil vitamin

 

Sejak makan B complex shaklee,saya mula perasan urin saya bertukar menjadi kuning sebelum ni,saya makan vitamin lain,normal jer pun.Teringat pula,saya pernah di ajukan soalan oleh seorang pelanggan saya selepas menggambil B complex shaklee.Mungkin dia fikir saya bagi vitamin yang dah expired ataupun rosak.Tetapi sebenarnya punca urin bertukar selepas mengambil vitamin ialah berdasarkan jenis vitamin tersebut.

Siapa yang suka menggambil vitamin atau supplements mesti perasan warna urin kadang kala akan bertukar berwarna jingga atau kuning.Warna urin kita akan bertukar mengikut jenis vitamin.Contoh apabila mengambil vitamin  B complex,urin akan bertukar menjadi kuning.Ini di sebabkan B complex shaklee nerupakan vitamin larut dan kehadiran B2 -Riboflavin iaitu salah satu komponen penting dalam B complex dan molekulnya berwarna kuning.



B complex shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuk ah 100% biotin dan asid folik.Vitamin B complex adalah vitamin larut,so memang perkara biasa apabila urin bertukar menjadi kuning kerana lebihan akan di singkirkan melalui pencernaan.Apabila urin bertukar menjadi kuning juga menunjukkan hidrasi atau kekuranan air dalam badan kita.


Ramai yang mengambil B complex  untuk kecantikkan kulit dan membantu mengurangkan stress. B complex semasa mengandung adalah untuk keperluan asid folik.B complex penting semasa mengandung bagi mengalakkan tumbesaran yang sihat dan normal.B complex juga membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi bagi mengelakkan anemia sepanjang kehamilan.


Bagi yang tidak tahu,urin kita akan bertukar mengikut masalah badan kita.Apabila kencing kotor,urin akan bertukar menjadi warna gelap.Urin normal adalah berwarna jernih,tetapi sekiranya tidak mengambil vitamin juga kadang kala urin berwarna kuning di sebabkan hidrasi.

Jadi sekiranya anda salah seorang yang mengamalkan vitamin B complex ,jangan risau apabila warna urin bertukar warna.Saya cadangkan,kerap mengambil air putih setiap hari.Tetapi sekiranya urin bertukar warna dan berasa sakit semasa kencing, anda perlukan dapat rawatan dengan segera.

Boleh hubungi saya untuk dapatkan B complex shaklee.



PENGEDAR SHAKLEE CYBERJAYA PUTRAJAYA
PENGHANTARAN POS LAJU SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com