Love Shaklee at All

Tuesday 2 December 2014

Rawatan untuk kulit cantik dan sihat

Wanita paling sensitif soal penjagaan kulit.Pantang kulit bermasalah,berjerawat,mengelupas kering dan gatal gatal mesti kelam kabut nak cari ubat atau krim. Lebih lebih lagi apabila fikirkan esok nak dating,nak masuk pejabat atau nak pergi kelas.Sanggup buat rawatan untuk kulit walaupun beratus ratus ringgit,yang penting masalah selesai dengan segera.

Wanita suka buat penjagaan kulit wajah dengan membuat rawatan muka di Spa.Saya sendiri suka buat rawatan muka.Sebenarnya rawatan muka baik untuk wajah,sebab di spa terdapat rawatan urutan muka,dan mengunakan mesin moden untuk mencantikkan kulit wajah.Tetapi itu sebenarnya hanyalah luaran sahaja.Kecantikan dari dalam juga  harus di jaga.

Terdapat banyak produk  atau supplement kecantikan di pasaran.Sampaikan tak tahu nak pilih yang mana satu.Tetapi kita harus berhati hati dengan kandungan bahan bahan yang di gunakan.Silap hari bulan,muka mengelepus dan wajah bertukar menjadi buruk.

Pengalaman saya sendiri,muka menjadi buruk di sebabkan satu produk.Saya membuat rawatan untuk membersihkan kulit wajah.Tetapi selepas membuat rawatan,sehari selepas itu,muka saya menjadi kering dan kemerahan.Hari kedua,muka bertukar dengan tompok tompok merah.Hari ketiga,muka mengelupas dan bertukar menjadi kering dan bersisik.Saya memang tertekan masa tu,nak keluar rumah pun segan.Sebab apabila keluar rumah p, muka saya akan berpeluh,masa tu memang rasa amat pedih di bahagian muka,rasa seperti terbakar..Sejak hari tu,saya lebih berhati hati memilih produk kecantikan.

Sebagai penjagaan kulit dari dalam saya memilih supplement Gla complex shaklee selain vitamin C dan collagen shaklee.Bukan setakat baik untuk kulit tetapi  Gla complex  mempunyai banyak kebaikan dalam membantu kecantikan kulit saya.


GLA COMPLEX  to help maintain Normal Bodily Processes


GLA asid lemak omega -6 yang di gunakan oleh badan kita  untuk membentuk prostaglandin iaitu sejenis bahan hormon yang membantu mengawal proses dalam badan ,Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak omega -6 yang mengandungi vitamin E yang membantu melindung dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.



KEBAIKAN GLA COMPLEX
  • Mengalakkan kesihatan semasa kitaran haid.
  • Menyokong sistem imun.
  • Minyak birage yang mengandungi GLA semulajadi yang pekat dalam bentuk yang mudah di serap.
  • Membantu mencantikan kulit dan membantu masalah jerawat dan jeragat
  • Membaiki masalah prostat (lelaki)


 GLa Complex membantu masalah masalah lain wanita seperti berikut:

Senggugut atau period pain
ramai wanita yang mengalami senggugut sebelum ataupun semasa datang bulan.Sehinggakan menganggu waktu kerja ataupun belajar dan sebagainya.Gla complex melegakan PMS (pre-Menstuatation syndrome)

Kesuburan
senggugut adalah salah satu tanda kitaran haid anda  bermasalah dan kesuburan anda akan terganggu.Selain itu masalah hormon juga adalah salah satu penyebab ketidaksuburan badan wanita.

Mengecutkan cyst
apabila kitaran haid tidak teratur,ini akan menyebabkan anda bakal mempunyi cyst atau fibroid,iaitu darah beku dekat rahim.Ramai yang mempunyai cyst,mempunyai sejarah masalah senggugut dan kitran haid yang tidak teratur.

Kitaran haid yang tidak teratur
masalah ini di sebabkan hormon yang tidak stabil dan tidak memproses secara normal seperti wanita-wanita lain.Period teratur adalah 7 hari sebulan,dan yang tidak teratur,melebihi 15 hari ataupun period yang tidak menentu.Gla complex membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.

Menopause/Putus haid
setiap wanita pasti akan mengalami saat ini,cuma kesihatan dan kesuburan anda menentukan bila anda akan menopause,Bila menopaus,pelbagai simptom yang anda bakal lalui di antaranya ialah penuaan dan hormon tidak stabil.


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com