Love Shaklee at All

Monday 15 December 2014

Ubat untuk kulit kering dan kusam elak wajah kelihatan tua

assalamualaikum..

Tetiba rajin nak update blog hari ni,kebetulan pula anak anak tengah cool dengan aktiviti memasing.So mama laju laju buka blog yang dah bersarang ni.

Dua tiga hari ni ramai yg share info wanita akan lebih cantik ketika usia 30 40 an.Saya pun tak sabar nak tunggu umur 30 an nanti,cantik ker idok?? haha.

Nak cantik,bukan setakat luaran tetapi yang penting cantik dari dalam.Ramai yang tanya produk apa yang saya pakai untuk penjagaan muka.Yang bertanya tu,bukan di sebabkan saya dah cantik. Tapi mungkin sebab nampak kulit saya dah berubah.

Ada seorang kawan saya tak percaya saya tak gunakan sebarang produk penjagaan muka,dia cek beg mekap saya,manatahu saya ada gunakan krim atau serum kecantikkan.Sebab dia langsung tak percaya bila saya bagitahu saya cuma makan supplement.Tapi saya tak panggil supplement tetapi ubat" yang berjaya mengatasi masalah kulit kusam dan kering saya.Sebelum ni muka saya kusam,kering,kasar.Pendek kata tak cantik la.

Dulu, saya ingatkan kata kata suami adalah gurauan semata mata.Bila saya pakai mekap,suami akan tegur saya tak sesuai pakai mekap,saya akan nampak tua,lebih lebih lagi kalau saya tak pakai apa apa di muka.Memang saya marah dan kecil hati.Dalam hati memang merajuk,mungkin suami dah ada penganti baru,sehinggakan saya tak cantik di mata dia.hahahaha..Tetapi sebenarnya, pandangan suami kita ni memang betul,sebab dia lah yang menatap wajah kita bangun dari tidur atau sepanjang hari.

e


Gambar di atas,gambar saya semasa berumur 24 tahun.saya mempunyai dua cahaya mata.Pada masa ni,umur saya 24 tahun.Masa ni,,saya selalu berfikir.."malas nak jaga muka" " tak de masa lah"  "tak perlu lah"..Masa ni juga saya memang malas nak jaga muka,nak makan pil pil kecantikan atau kolagen.Janji ada pencuci muka,tu pun cuci masa mandi.hehe.


Gambar yang ni pula,perubahan kulit dan wajah saya selepas mencuba vitamim C shaklee.Mula mula saya tak perasan,sehinggakan ramai yang tegur wajah saya nampak berseri.Hampir 6 bulan mengamalkan vitamin C kulit wajah saya makin sihat dan masalah kulit kusam dan  kering saya tak ada lagi.Bila orang da tegur,saya pun semangat nak telan vitamin.Tapi suami saya masa ni,masih tak bagi respon.Hahaha.Mungkin dia malas nak puji kulit saya dah berubah.hehehe


Yang ni perubahan kulit saya selepas consume kolagen shaklee pula.Memang mengembirakan saya,muka saya menjadi tegang dan gebu.
Sebab dah berkeyakinan dengan kulit wajah saya ,saya pun mula pakai mekap sebab saya memang suka bermekap.


Yang ni pula gambar saya dengan bermekap.saya  berpuas hati dengan kesan kolagen shaklee.Sebelum ni walaupun saya bermekap,saya masih kelihatan kusam,tetapi berbeza dengan sekarang.Penampilan wajah saya lebih kemas dan nampak berseri.


Syukur alhamdullilah,saya bertemu dengan shaklee,mungkin kalau saya tak makan shaklee,wajah saya masih sama seperti sebelum ni.Bagi saya ,walaupun anak ramai, setiap isteri harus jaga penampilan wajah untuk suami.Apa komen suami saya?? Biar la rahsia..hehehe

Nak tahu apa itu vitamin C shaklee?? Dan apa itu kolagen shaklee??







Saya mengambil keputusan untuk menjaga kulit wajah dari sekarang,agar saya boleh buat perbezaan pada 3 tahun akan datang.Masa tu umur saya 30an.Tak best la wajah makin tua kan,lebih lebih lagi dengan masalah penuaan.Salah satu sebab saya minum kolagen memang untuk mencegah penuaan dengan cepat.

Kalau anda rasa ingin menjaga kulit wajah dengan produk shaklee,boleh hubungi saya.Melainkan anda selesa dengan penampilan anda sekarang.

Misah zara
Sms/whatsapp 0195301007
Pengedar shaklee seluruh malaysia

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com