Love Shaklee at All

Tuesday 18 November 2014

luahan suami curang jadikan 7 tips turunkan berat badan selepas bersalin tersebar luas

Assalamualaikum..dan salam sejahtera...


Bagi saya orang malaysia ni sangat perihatin,lebih lebih lagi apabila timbul isu mengenai wanita.Setelah  luahan suami curang menjadi popular di Malaysia hari ini,menyusul pula surat jawapan mah,isteri kepada suami yang curang.Tetapi ceritanya tidak habis di situ,sudah tentu ramai yang nak tahu tips   si janda panas amalkan sehingga bertukar dari XL ke S.

Masalah turunkan berat badan selepas bersalin memang amat merunsingkan wanita.lebih lebih lagi apabila menyusukan baby,sudah tentu ibu risau untuk diet.takut baby tidak mendapat susu yang banyak.Alkisahnya,bila membaca luahan suami yang curang,memang saya tak puas hati dengan alasan yang di gunakan.Seterusnya saya pun terdetik untuk kongsi tips yang saya guna untuk turun 7kg selepas bersalin anak ke3.

Saya sendiri mempunyai masalah susah turunkan berat badan selepas bersalin kerana masalah metabolisme dan hormon.Di sini saya nak kongsikan 7 tips yang anda boleh cuba untuk turunkan berat badan selepas bersalin dan dapatkan semula berat badan asal anda.Ramai yang cuba turunkan berat badan tetapi gagal kerana mengamalkan tips yang salah.

Kurangkan nasi

Anda  boleh mulakan dengan mengamalkan kuantiti nasi dalam bentuk sedikit.Paling sesuai sebesar gengaman anda ataupun mangkuk kecik.Kedua,anda boleh gantikan nasi dengan sumber protien yang lain.Kerana protien penting semasa turunkan berat badan dan protien membantu rasa kenyang dan bertenaga.

Elakkan minuman bergas atau sejuk
minuman sejuk atau bergas akan menyebabkan bengkak air" iaitu perut anda akan mengelebeh.Kandungan gula yang tinggi dalam minuman karbodinat juga tidak sesuai sebagai minuman diet anda.Sebaik-baiknya anda amalkan minum air putih sekurang-kurangnya 2l sehari.

Mesti sarapan pagi
Ramai yang menganggap nak kuruskan berat badan kena kontrol makan,tak perlu sarapan.itu adalah salah.Malahan makan pada waktu pagi adalah amat penting untuk memastikan anda bertenaga sampai petang.Tapi anda harus memilih sarapan yang betul.Sebagai contoh sarapan dengan oat ataupun roti.

Senaman atau workout d rumah
Ramai yang beralasan,tidak dapat membuat senaman kerana sibuk dengan kerja ataupun tidak ada masa.Sudah tentu ada mempunyai masa lepak dengan kawan ataupun menonton tv.Apa kata anda set jadual mingguan ada,sekurang kurangnya 3 atau 4 kali bersenam seminggu.

Elakkan makan lewat malam
Ini menjadi kebiasaan kita,makan tak tentu masa.Bagi yang start diet,setkan masa anda makan malam seawal jam 7pm setiap hari.Makan malam tak semestinya nasi ataupun makanan berat.anda boleh pilih mee hoon sup,sup sayur,buah buahan salad.

Kurangkan makanan berlemak dan berminyak.
makanan berlemak sudah tentu mengandungi kolestrol yang tinggi.anda kena tukar menu harian kepada menu yang berkhasiat.sekiranya anda peminat mee goreng,satay ,nasi goreng dan sebagainya.anda boleh tukar dengan makanan yang mengandungi protien dan vitamin.

Minuman air  putih 2 liter
Air putih baik untuk detoks.iaitu membuang toksin dari badan melalui sistem percernaan.Air putih juga membantu kita bertenaga dan kurang hidrasi semasa diet.

Luahan suami curang membuat ramai wanita tidak puas hati dengan alasan yang di berikan,tetapi wanita tidak cepat melatah malah memuji sikap si isteri yang tenang dan bijak menangani masalahnya.Sebagai isteri,mungkin kita harus meniti semula,fitrah kita sebagai isteri harus nampak cantik,kemas wangi di depan suami.


Berbalik kepada cerita tips turunkan berat badan tadi,Selain mengamalkan tips di atas,saya juga mengambil set slimming shaklee iaitu cinch shaklee shaklee,lecithin,alfalfa dan omega guard.Alhamdullilah,saya berjaya turunkan berat badan dengan shaklee dan tips diet saya sendiri.


Ramai yang menghubungi saya ,bagaimana nak turun kan berat badan dengan cepat.? Anda boleh menghubungi saya untuk tahu lebih lanjut dan tips yang lain dari saya.

0195301007
aisyah
Sid1106256
cyberjaya putrajaya.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com