Love Shaklee at All

Sunday 9 November 2014

Menu diet seharian saya untuk kekal sihat

Salam semua..
Kali ni saya nak share menu atau resepi diet seharian saya.Sebelum ni saya jenis payah nak minum jus atau jamu kesihatan yang ada di pasaran.Terutama sekali selepas berpantang,perlu minum herb atau jamu selepas bersalin.Tetapi dengan produk shaklee saya mudah ambil sebab boleh minum ikut resepi kesukaan saya.

Pertama sekali..untuk sarapan,saya memilih ESP ( energizing soy protien)

Ini resepi pertama saya..esp+dutch lady
Lepas minum Esp memang rasa kenyang..so saya selalu skip makan tengah hari.Petang sebelum makan malam saya baru makan macam biasa.Lepas makan,petang saya akn jogging atau exercise di rumah.so saya memang jarang makan tengah hari.Sarapan pun dengan esp atau cinch shake.


Yang ni pula,cinch shake shaklee.
Sumber protien juga,cinch shake ada 3 flavor,latte,vanila dan choc.Di sebabkan saya suka minum milo,so saya ganti minuman milo saya dengan cinch shake choc+esp.Memang rasa sedap.
Dan paling penting akan rasa kenyang yang berpanjangan.
Ini resepi collagen powder shaklee.Collagen +performance drink +esp.
Selain untuk diet,shaklee pun ada untuk kecantikan kulit.hampir sebulan consume collagen dan Esp,memang ada perubahan pada kulit saya.


ini adalah collagen shaklee dengan jus oren.tapi nak mudah,saya cuma guna twister oren.hehehe




yang ni,performance drink dengan sunquick tropicana.Minum tanpa campur sunquick pun ok,tetapi saja nak buat resepi.Performance drink tamabh ribena pun sedap.Gabungan rasa oren dan anggur.Saya selalu bawa performance drink bila jogging ataupun selepas exercise di rumah.Performance drink ni bagus untuk kurangkan hidrasi.Sesuai untuk orang yang aktif bersukan.


Sekiranya anda ada resepi sendiri dengan shaklee,bolelah share dengan saya.Boleh share di ruang komen.Bagi yang baru nak cuba resepi -resepi dari saya.Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com