Love Shaklee at All

Wednesday 5 November 2014

Salah satu penyebab penyakit jantung yang mungkin buat anda terkejut.

"Ingatlah orang tersayang"


Silent killer!! Itu la ayat yang sesuai untuk penyakit jantung.Tahukah anda,penyakit jantung adalah salah satu penyakit paling popular di Malaysia.Penyakit ini telah membunuh ramai orang tanpa mengira usia.Dan salah satu penyebab penyakit jantung yang mungkin buat anda terkejut ialah kolestrol yang tinggi dalam badan.Ramai yang menganggap faktor penyakit jantung ialah obesiti sahaja tetapi adalah sebaliknya.


Adakah jantung anda selamat??
Anda berisiko mempunyai kolestrol yang tinggi sekiranya anda merokok,mempunyai berat badan yang berlebihan,gaya pemakanan yang tak sihat,hati yang tidak sihat,dan stress.Faktor utama menyumbang kepada kolestrol tinggi ialah makanan.Lebih lebih lagi di malaysia ni,banyak makanan yang berunsurkan kolestrol yang tinggi.Kolestrol yang tinggi boleh menyebabkan terjadinya penyakit jantung melalui sistem peredaran darah kita.

Jenis kolestrol yang anda harus tahu.
Terdapat 2 jenis kolestrol dalam darah kita iaitu (HDL) High-density lipoprotiens,di kenali sebagai kolestrol Baik.Berfungsi mengangkut kolestrol keluar dari salur darah dan di bawa balik ke hati untuk di singkirkan.
(LDL) low-density lipoprotiens, kolestrol ini akan mengakibatkan pembentukan plak dan menghalang dan menghentikan pengaliran darah.Ini akan mengakibatkan kerosakkan arteri dan menyebabkan penyakit jantung dan angin ahmar.

Anda pasti terkejut bila mengetahui makanan adalah faktor utama menyumbang kepada kolestrol yang tinggi.Kolestrol di dalam menu harian kita seperti nasi lemak,kari ayam,mee goreng,tom yam dan sebagainya.Perlukah anda menghadkan pengambilan makanan anda setiap hari?? tidak... anda hanya perlu mengamalkan diet seimbang dan gaya hidup yang sihat.




Anda juga tidak perlu risau lagi,kerana shaklee telah memperkenalkan satu produk iaitu phytocol-st yang membantu anda mencegah penyakit jantung dan menurunkan tahap kolestrol secara semulajadi.Formula proprietari dengan bahan bahan yang terbukti secara klinikal membantu mencegah penyerapan kolestrol dan menurukan kolestrol LDL jahat.Phytocol st membekalkan 2000mg fitosterol yang mampu menurunkan LDL kolestrol sebanyak 10-15% sehari.Anda boleh mengambil makanan kegemaran anda tanpa perlu risau lagi.


Sekiranya anda berniat untuk menjaga jantung anda dan ingin hidup sihat untuk orang tersayang,bolehlah memilih pyhtocol-st sebagai satu langkah pencegahan kolestrol anda.
Hubungi saya bila -bila masa,sekiranya ingin tahu lebih lanjut tentang phytocol-st,boleh follow facebook saya:misah zara.

Aisyah 0195301007(sms/whatsapp)
Pengedar shaklee cyberjaya putrajaya.
Cod cyberjaya putrajaya.
Pos laju seluruh malaysia.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com