Love Shaklee at All

Sunday 19 October 2014

5 Tips Kawal Pemakanan

Diet! diet!
sebut diet,mesti korang akan ingat ,nak kurus,nak jaga badan...
sebenarnya diet adalahlah menjaga atau mengawal pemakanan..
tetapi bukan dengan tidak mengambil makanan langsung..
Diet ialah kita harus jaga pemakanan yang seimbang..

Saya nak share 5 tips kawal pemakanan...

  • Mengira kalori makanan
kita boleh makan macam biasa,tetapi kita kena tahu jumlah pengambilan kalori setiap hari,contoh konsep pemakanan sihat berdasarkan piramid makanan.
  • mengetahui jenis makanan setiap kumpulan makanan
makanan yang mempunyai kandungan kalori yang tinggi atau rendah.Makanan yang berkalori yang tinggi mengandungi banyak gula dan lemak.Jadi kita perlu pilih makanan yang berkalori rendah seperti sayur sayuran dan buah buahan
  • mengambil makanan yang kaya dengan serat
kerana ia memebri rasa kenyang seterusnya mengawal kuantiti pengambilan makanan.
  • bersenam 4 kali seminggu
  • minum air secukupnya
sekurang -kurangnya 8 gelas air sehari atau 2liter sehari.






**pengambilan supplement yang membantu anda diet adalah cara yang terbaik.contoh: ESP ENERGIZING SOY PROTIEN..
saya mengambil esp setiap hari setiap hari dan saya akan berasa kenyang bepanjangan..bila rasa kenyang,mudah untuk saya kontrol pemakanan saya.Bila nak makan,saya akan makan macam biasa,tetapi dalam kuantiti yang sedikit...

SELAMAT MENCUBA!!

Saya pengedar sah shaklee.Boleh dapatkan produk shaklee dengan saya dengan konsultasi percuma.0195301007(AISYAH)

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com