Love Shaklee at All

Sunday 12 October 2014

Vitamin untuk wanita.


GLA COMPLEX  to help maintain Normal Bodily Processes

setiap wanita memang suka jaga kesihatan dan kecantikan.Sanggup habiskan beribu-ribu duit,semata mata nak cantik,anggun,bergaya dan paling penting sihat dan awet muda.

GLA asid lemak omega -6 yang di gunakan oleh badan kita  untuk membentuk prostaglandin iaitu sejenis bahan hormon yang membantu mengawal proses dalam badan ,
Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak omega -6 yang mengandungi
 vitamin E yang membantu melindung dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.



Kebaikan  Gla complex
Mengalakkan kesihatan semasa kitaran haid.
Menyokong sistem imun.
Minyak birage yang mengandungi GLA semulajadi yang pekat dala bentuk yang mudah di serap.
Kulit cantik dan membantu masalah jerawat.



 GLa membantu masalah masalah wanita seperti berikut:

Senggugut atau period pain
ramai wanita yang mengalami senggugut sebelum ataupun semasa datang bulan.Sehinggakan menganggu waktu kerja ataupun belajar dan sebagainya.

Kesuburan
senggugut adalah salah satu tanda kitaran haid anda  bermasalah dan kesuburan anda akan terganggu.Selain itu masalah hormon juga adalah salah satu penyebab ketidaksuburan badan wanita.

Mengecutkan cyst
apabila kitaran haid tidak teratur,ini akan menyebabkan anda bakal mempunyi cyst atau fibroid,iaitu darah beku dekat rahim.Ramai yang mempunyai cyst,mempunyai sejarah masalah senggugut dan kitran haid yang tidak teratur.

Kitaran haid yang tidak teratur
masalah ini di sebabkan hormon tidak stabil dan tidak memproses secara normal seperti wanita-wanita lain.Period teratur adalah 7 hari sebulan,dan yang tidak teratur,melebihi 15 hari ataupun period yang tidak menentu.

Menopause/Putus haid
setiap wanita pasti akan mengalami saat ini,cuma kesihatan dan kesuburan anda menentukan bila anda akan menopause,Bila menopaus,pelbagai simptom yang anda bakal lalui di antaranya ialah penuaan dan hormon tidak stabil.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com