Love Shaklee at All

Saturday 4 October 2014

Hati hati dengan pengedar shaklee !

Selamat pagi..
huh! Jangan sentap...

Hati hati dengan pengedar shaklee yang ada di laman sosial anda dan pengedar shaklee yang menghubungi anda.Kenapa?

Shaklee makin popular di Malaysia.
Ini di sebabkan ramai yang menjadi jutawan,mempunyai kereta mewah,melancong ke luar negara secara percuma dan bertaraf 5 bintang,berpendapatan 4 hingga 5 angka sebulan malah lebih daripada itu.Bukan itu sahaja,ini juga di sebabkan ramai yang sihat dan kesihatan berubah selepas mengamalkan shaklee. FUH Hebat!nya

Itu semua bukan sekadar populariti,itu adalah kenyataan yang sebenar bila anda menjadi pengedar shaklee dan seterusnya berjaya dalam shaklee.Termasuk saya sendiri,bonus pertama saya hanya rm80.00.Tetapi saya kini di antara leader" di dalam shaklee Malaysia dan seterusnya saya akan melangkah terus dalam shaklee.

Kenapa saya join shaklee? Pertama sekali ,saya tertarik dengan peluang peluang yang  di tawarkan oleh shaklee.Saya ingin keluar dari zon selesa.Saya mempunyai impian seperti 'money freedom',melancong ke luar negara,peluang menunaikan umrah bertaraf 5 bintang,mendapat "car bonus" setiap bulan,dan itu semua saya hanya boleh dapat apabila saya berjaya dalam shaklee.

Tetapi setelah  hampir setahun dalam shaklee,impian saya telah bertambah,saya ingin membantu rakyat malaysia hidup sihat dengan shaklee.Saya mengenali shaklee,dengan mengambil vitamin set kurus dan kulit.Seterusnya set pintar untuk anak anak saya.Apabila saya memberikan set sendi tulang kepada ibu bapa saya,presepsi saya terhadap produk shaklee bertambah yakin,kerana kesihatan ibu saya yang menghidap masalah saraf dari tahun 2000 sehingga 2014,hampir 14 tahun memangung pelbagai masalah kesihatan,makin beransur pulih.Kesihatan ibu bapa saya berubah selepas mengamalkan set sendi tulang.Ramai keluarga saya seperti nenek,mak cik,pak cik,sepupu mula mengamalkan shaklee.Bukan mudah untuk kita pengaruhi keyakinan seseorang,tetapi apabila mereka sendiri merasa kebaikan shaklee itu sudah membuktikan shaklee adalah produk yang terbaik.Alhamdullilah,saya gembira shaklee membantu kesihatan mereka seterusnya perubahan positif dalam kehidupan seharian mereka.

TETAPI...sudah tiba masanya anda berhati-hati dengan sesetengah pengedar shaklee yang memikirkan keuntungan semata-mata.Ramai yang inbox@ whatsapp saya bertanya tentang cara makan shaklee dengan betul,simptom simptom yang mereka alami selepas mengambil vitamin shaklee.Ini mungkin di sebabkan sesetengah pengedar tidak menjaga pelanggan mereka selepas urusan jual beli.tetapi saya yakin tidak semua pengedar shaklee bertindak sedemikian.

Sekiranya anda sendiri mengalami situasi yang sama?
 Sudah tentu anda tidak berpuas hati.Ini bukan soal barangan atau jual beli komestik.
Tetapi ini adalah soal kesihatan anda. Apa yang ingin saya kongsikan.Apabila kita mengambil sebarang supplement,akan berlaku tindak balas kita terhadap badan kita.Ini di panggil "healing crisis".
Saya sendiri mengalami healing crisis selepas mengambil ALFALFA COMPLEX,LECITHIN dan VITA C.Saya mengalami gastrik,migrain yang teruk.Tetapi saya mendapat nasihat daripada upline saya,cara mengatasi healing crisis.Contohnya,jangan panik,tenang, dan banyakkan minum air secukupnya.Ini hanyalah proses tindak balas daripada badan saya.Saya hanya mengalami healing crisis selama seminggu,dan selepas itu saya berasa selesa  dan teruskan makan vitamin seperti biasa.

"Healing crisis" adalah proses pembersihan badan,nyah toksik dan proses pembinaan semula sel sel badan.Supplements atau vitamin vitamin akan bertindak balas dengan sel sel badan kita,terutama sekali apabila badan kita mempunyai toksin yang banyak.Tetapi selepas badan kita membuang toksin atau "detoks",badan kita akan mudah menerima sebarang jenis vitamin.Healing crisis ini tidak berlaku dengan semua orang.Sesetengah orang yang mengamalkan gaya hidup yang sihat,sudah tentu badan mereka mudah menyerap vitamin.

Sebagai ahli shaklee atau pengedar shaklee,kami di berikan buku panduan dan buku nutrisi.Buku panduan nutrisi ini akan menerangkan lebih lanjut tentang kebaikan dan kepentingan vitamin vitamin shaklee.Selain daripada buku panduan,shaklee juga mengadakan bengkel bengkel nutrisi,healty talk" dan sebagainya pada setiap bulan.Saya pernah menghadiri bengkel nutrisi pada april lalu di kota kinabalu sabah.Dalam bengkel tersebut,di terangkan lebih lanjut tentang kebaikan dan kegunaan setiap vitamin.Ini akan membantu pengedar shaklee memberi konsultasi yang betul dan tepat kepada pelanggan.

Cara pemakanan  yang betul adalah amat penting.Ini akan mempengaruhi keberkesanan vitamin tersebut.Anda sepatutnya mendapat konsultasi yang lengkap semasa mengambil sebarang set kesihatan shaklee.Sebagai contoh,sesetengah vitamin harus di ambil sebelum makan atau waktu pagi ketika perut kosong,sekiranya anda mengambil selepas makan,vitamin tersebut kurang memberi kesan kepada badan anda.

Di dalam group shaklee saya,kami sentiasa berhubung dan berbincang mengenai vitamin dan cara pemakanan.Cara pemakanan mungkin akan berbeza mengikut masalah kesihatan anda.Justeru itu,anda harus memilih pengedar shaklee yang tepat agar dapat membantu masalah kesihatan anda bila bila masa.

Saya adalah pengedar shaklee kawasan cyberjaya dan putrajaya dan seluruh malaysia.Saya sedia membantu anda bila bila masa.Anda boleh dapatkan produk shaklee daripada saya,dan semestinya konsultasi percuma hanya untuk pelanggan saya.
Hubungi saya ;0195301007 misah zara.




CUSTOMER ALWAYS RIGHT!


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com