Love Shaklee at All

Wednesday 29 October 2014

cara tangani stress dengan mudah

Alhamdulillah..saya no stress saat ni.. :)

Sebut pasal stress atau tekanan, semua org ada stress.stress tempat kerja,stress nak buat keputusan,pilihan..dan paling mudah stress bila ada masalah.kita akan mengalami stress bila otak kita tidak boleh berfikir dan hormon kita tidak stabil.kita akan mudah terganggu atau emosi yang tidak stabil.Sebut pasal stress juga berkait rapat dengan migrain..bila stress mula la nak migrain.


Saya nak share pasal no stress saya ni.saya ni jarang migrain tetapi saya akan migrain bila saya stress.di sebabkan saya pengguna shaklee dan shaklee ni ada 1001 penyelesain untuk setiap masalah kesihatan, saya pun mencuba mengambil b complex shaklee setiap pagi setiap hari.semasa ikut kelas nutrisi hari tu,ada di terangkan b complex baik untuk mencegah stress.

Pertama sekali,selepas mengamalkan b complex setiap hari ,saya rasa badan saya sihat,ke dua saya rasa tenang,sebelum ni selalu cepat gelabah,panik.Dan ketiga sebab rasa tenang,so saya  no stress.

Maklumlah ada anak anak kecik mesti setiap hari kita kena hadapi perubahan perangai dorang,permintaan dorang.dan saya sendiri menjaga 3 little hero saya setiap hari.memang nak kawan dengan dorang..nak gaduh dengan dorang..nak main dengan dorang.

Alhamdulillah,hari hari saya berlalu dengan mudah tanpa no stress dengan tugas sebagai ibu,tugas sebagai isteri dan tugas bershaklee"..

Saya nak share,apa itu b complex shaklee ? Apa kelebihan b complex shaklee ni selain buat saya no stress"?

B complex shaklee lengkap dengan kesemua 8 jenis vitamin B yang di perlukan oleh badan kita bagi menggantikan nutrisi vitamin B yang hilang dari tubuh badan kita.Selain mencegah stress,B complex baik untuk;

  • Mencegah anemia
  • Baik untuk pembentukan sel sel darah merah.
  • Mencantikkan kulit,kuku dan rambut.
  • Untuk imunisasi badan
  • Membantu proses protien asid amino
  • Baik untuk pertumbuhan kanak kanak
  • menguatkan jantung,paru paru dan organ penting.
  • penyaluran tenaga untuk proses metabolisme.

Perbezaan B complex shaklee
B complex mempunyai sistem penyaluran zat makanan berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrient penting iaitu asid folik.



Nak dapatkan B complex juga?
Boleh hubungi saya :0195301007(aisyah)
Email:lee_bb87@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com