Love Shaklee at All

Sunday 26 October 2014

Tips Pemakanan Bagi Pesakit Jantung dan Diabetis



Penyakit paling popular di malaysia Penyakit Jantung,Diabetis dan Darah Tinggi.Pesakit kencing manis dan darah tinggi adalah sangat berisiko mendapat penyakit jantung.Selain itu,gabungan ketiga tiga penyakit ini boleh menyebabkan kegagalan buah pingang berfungsi sekiranya gagal di kawal.

Faktor ginetik adalah salah satu faktor utama menghidap penyakit jantung.Sekiranya anda mempunyai latar belakng keluarga yang menghidap penyakit jantung koronari,anda mungkin cenderung mewarisi penyakit tersebut.Anda juga akan mempunyai satu atau lebih faktor risiko-risiko yang lain.


Tips pemakanan bagi pesakit jantung ,diabetis dan darah tinggi.

  • Diet  yang seimbang dan senaman
Hari ini,ramai yang tidak hiraukan rutin pemakanan dengan diet yang seimbang.Pengambilan makanan seperti kafien,gula dan garam berlebihan akan mengakibatkan gangguan penyerapan nutrien dari makanan.Menjaga diet seimbang membantu badan kita sihat dan sebalikknya akan menggundang pelbagai  penyakit.Kajian membuktikan senaman setiap hari atau sekurang kurangnya 3 kali seminggu amat baik untuk kesihatan badan.
  • Makanan yang mengawal kolestrol dalam badan
Makanan yang membantu mengawal kolestrol dalam badan seperti makanan yang tinggi serat.Kolestrol merupakan sejenis lemak yang di hasilkan di hati atau di usus.Kita harus memilih pemakanan yang betul bagi mengawal kolestrol dalam badan.
  • Makanan yang membantu menurunkan berat badan.
Mengamalkan diet seimbang juga akan membantu kita menurunkan berat badan.Seperti sumber asid lemak tak tepu,ikan yang mengandungi omega 3.
  • Elakkan makanan yang mengandungi lemak tepu dan berminyak.
Kehilangan nutrien dalam makanan berlaku terutamanya di kedai makan,restoran makan segera. Elakkan masak terlalu lama dan makanan bergoreng atau makanan segera yang mengandungi lemak tepu dan berminyak.


Salah satu langkah menjaga pemakanan ialah dengan pengambilan supplement.

Bagaimana phytocol-st Shaklee,coQ10 dan Vivik membantu.

Phytocol -st untuk kolestrol 

        


              

           

          


CoQHEALTH untuk jantung




Vivix untuk kesihatan optimum
sesuai untuk pesakit kanser







Saya adalah pengedar sah shaklee cyberjaya putrajaya dan seluruh malaysia.Hubungi saya untuk dapatkan produk shaklee dan konsultasi percuma.0195301007-aisyah

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com