Love Shaklee at All

Sunday 28 September 2014

masalah sembelit kanak kanak



Hari ini saya nak kongsi bagaimana meal shake membantu masalah sembelit anak anak saya tetapi sebelum tu,saya nak terangkan apa itu sembelit ? Sembelit apa bila masalah kesukaran membuang air besar atau sembelit dan najis yang keras.sembelit bukan sahaja terjadi pada orang dewasa,tetapi pada kanak kanak atau bayi.Kanak kanak yang sembelit mungkin di sebabkan pengambilan susu yang tidak sesuai atau kurang minum air dan kurang mengambil nutrisi serat.

Sembelit akan bertambah teruk bila najis berdarah.Bila najis berdarah ini di sebabkan lubang najis atau anus telah pecah'.Bila kanak kanak  sembelit,mereka takut nak meneran  di sebabkan rasa sakit atau trauma nak meneran kerana dubur mereka akan sakit atau pedih..Apabila, mereka menahan untuk poo poo" semakin keras la najis itu dan sembelit akan menjadi teruk.

Langkah yang harus di ambil ialah memberi anak anak makanan yang mempunyai nutrisi dan serat yang tinggi,tetapi di sini ramai ibu bapa mempunyai masalah bila anak anak cerewet tentang makanan dan memilih makanan.jadi,anak anak akan kekuragan nutrisi dalam badan.Makanan atau sayur sayuran amat penting sebagai sumber nutrisi yang akan membantu sistem pergerakan usus yang baik.

Sistem penghadaman amat penting kerana ini akan memastikan penyerapan nutrien optimum dan menyokong sistem imun yang sihat.Contoh bila kanak kanak yang mudah cirit birit,pasti kanak kanak ini mudah di jangkiti kuman,kurang selera makan dan seterusnya kekurangan zat.Sama seperti bila kanak kanak sembelit,sistem penghadam mereka juga terganggu.



Bagaimana meal shake membantu???


Meal shake shaklee mengandugi nutrisi lengkap dan menyediakan 24 jenis vitamin,mineral dan zat perlu.Meal shake kaya dengan serat larut untuk membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.Meal shake juga mengandungi asid folik,biotin,kaya dengan kalsium dan magnesium untuk di perlukan bagi membina tulang dan sel sel untuk proses membesar.

Saya memberi meal shake di dalam susu anak saya bagi memudahkan mereka mengambil meal shake.Selain itu,meal shake juga boleh di campur dalam minuman atau makanan kegemaran anak anak.mudah kan! selepas consume meal shake anak anak saya tidak lagi sembelit.Apa yang penting,saya akan pastikan anak anak saya minum air yang secukupnya.

Meal shake berperisa vanila sesuai untuk kanak kanak dan apa yang penting meal shake tidak
mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.



Selain daripada sembelit,meal shake juga membantu masalah asthma dan exzema anak saya.Next entri saya akan kongsikan,bagaimana meal shake membantu semua masalah berkaitan anak anak saya.



Resepi dari saya: kisar / blend meal shake dengan buah buahan..sebagai jus minuman.anak anak anda pasti sukakannya.



Jom dapatkan meal shake dengan saya..
boleh hubungi saya 0195301007.
Saya sentiasa mempunyai stok meal shake di rumah,kerana meal shake memang produk terlaris shaklee.
Anda order dan saya akan pos terus kepada anda. 

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com