Love Shaklee at All

Monday 15 September 2014

Kenapa kita perlukan protin dalam diet seharian?




salam..

Entri saya kali ni ialah tentang kelebihan dan kesan kekurangan protin semasa turunkan berat badan.Seperti yang anda tahu,saya berjaya turunkan berat badan sebanyak 7kg,kali ni saya nak share pula bagaimana protin membantu misi turunkan berat badan saya.


Kelebihan dan kesan kekurangan  protin dalam membantu proses menurunkan  berat badan


 kalsium; Pengambilan ektra kalsium setiap hari membantu jumlah senyawa calcitriol  yang akan memecahkan lemak dalam badan dan membuat sel lemak yang "lebih langsing",kita tidak perlu minum susu setiap hari, sebab dalam protin pun ada sumber kasium.

Protin:Sarapan adalah amat penting apabila kita ingin memulakan diet.Ramai org bila sebut diet,langsung tidak makan dari pagi,itu adalah salah. tetapi kita boleh memilih sarapan yang mengandungi protien.Protin dapat membantu menjaga gula dalam darah dan mengelakkan rasa lapar berpanjangan.

**Ada orang berat badan turun tetapi lingkaran pingang tidak berubah? keadaan ini berlaku sebab kita kurang mengambil protien.Protien membantu proses pembakaran lemak dan metabolisme jaringan otot.Minum protin untuk membuat tubuh kita langsing.

 kabohidrat: serat merupakan kabohidrat yang tidak dapat di cerna oleh tubuh badan.Serat merupakan nutrien penting dalam mengurangkan berat badan.Serat akan membantu menyihatkan badan dan paling penting akan membuat kita rasa kenyang. dengan protin membantu kita mengawal selera makan dan diet seimbang.


**Selain itu protin boleh mencantikkan kulit.Protien penting untuk pembentukkan dan pembaharuan sel kulit dan membentuk"elastic fiber" untuk penegangan kulit.Ini kelebihan bila kita minum protin,bukan setakat dapat turunkan berat badan,tetapi kulit kita pun akan menjadi cantik.





SET CADANGAN UNTUK KURUS




ESP:mengawal selera makan
Lecitin:berfungsi membakar lemak dalam badan
Alfalfa:membuang toksin dalam badan
Omega Guard:mengurangkan lemak dalam badan.


tetapi,saya boleh cadangkan set lain mengikut bajet anda.sebagai contoh set bajet kurus,gabungan lecithin dan alfalfa.Sekiranya anda berminat untuk turunkan berat badan dengan shaklee,anda boleh hubungi saya,saya akan membantu anda.0195301007(sms/whatsapp)










m

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com