Love Shaklee at All

Tuesday 16 September 2014

10 kebaikan penyusuan eksklusif dengan shaklee




Hari ini,ramai mommies sedar betapa pentingnya penyusuan susu ibu.Susu ibu mempunyai khasiat yang amat penting untuk tumbesaran anak.Susu ibu sangat unik dan merupakan minuman semulajadi yang mampu melindung bayi dari sebarang penyakit dan jangkitan virus kuman.


Kebaikan susu ibu:


Mencegah bayi daripada penyakit seperti virus yang merbahaya.Terutama sekali kolostrim susu yang akan keluar pada hari pertama hingga ketiga kelahiran membantu mencegah bayi mendapat serangan jangkitan.

  • Mengurangkan risiko alahan pada bayi
  • Mempunyai kandungan yang mencukupi mengikut suhu persekitaran
  • Mengalakkan tumbesaran bayi
  • Baik untuk penghadaman dan pencernaan perut bayi
  • Nutrien lengkap untuk bayi dari lahir hingga 6 bulan
  • Memberi perkembangan intelek dan IQ yg tinggi.
  • Mengurangkan risiko barah payudara
  • Menjimatkan masa dan penyediaan susu dan kos.
  • Susu ibu mempunyai protien yang tinggi dan mudah di serap.
  • Mengelak jangkitan bakteria pada usus bayi ysng boleh mengakibatkan cirit birit dan muntah.



Apakah penyusuan eksklusif?

Penyusuan bayi secara eksklusif bemaksud penyusuan bayi dari umur lahir hingga 6 bulan tanpa makanan atau susu formula.Penyusuan eksklusif ini amat penting bagi memastikan kesejahteraan ibu dan bayi secara fizikal dan mental.

Tetapi ramai ibu yang mempunyai masalah semasa proses penyusuan ibu.Di antaranya susu ibu tidak mencukupi.Selain daripada mengamalkan pemakanan yang berkhasiat dengan diet yang seimbang,ibu   boleh memilih supplement sebagai langkah milk booster susu ibu dan memastikan susu ibu tidak kering.Kekurangan zat dan nutrisi akan membuat badan ibu lemah dan kurang penghasilan susu.






Bagaimana set shaklee membantu penyusuan eksklusif para ibu?

Set penyusuan shaklee terdiri daripada Esp, Alfalfa complex,Vita C, Ostematrix ,B complex dan Vita-Lea.Rangkaian suplement yang berkhasiat memenuhi keperluan nutrien penyusuan ibu.

ESP: Energy soy protien,sebagai sumber protien yang mampu memberikan ibu tenaga.Esp memberi rasa kenyang yang lama dan memekatkan susu ibu.

Alfalfa complex: sebagai milkbooster dan cepatkan pengeluaran susu badan.

Ostematrix: sebagai keperluan kalsium ibu,membantu kesihatan tulang ibu selepas bersalin.Ostematrix juga memberi kesegaran kepada ibu.

B complex: membantu hormon ibu stabil.memberi ketenangan emosi selepas bersalin.membantu ibu tenang dan positif semasa penyusuan.

Vita- C: mempercepatkan luka dalaman ibu,membantu imunisasi badan selepas bersalin.memberi tenaga kepada ibu.

Vita lea: sumber mineral yang membantu ibu menghasilkan susu badan yang baik.



Anda boleh memilih pakej mengikut bajet anda.Bagi ibu yang sedang menyediakan persiapan untuk penyusuan selepas bersalin nanti,boleh lah menghubungi saya untuk keterangan lanjut.
Aisyah(0195301007) email: lee_bb87@yahoo.com.








No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com